Sunday, April 3, 2011

Baru Terasa Nak Belajar Arab Balik


Assalamualaikum wbt.


Entah, kenapa sekarang baru jiwa rasa nak belajar B.Arab lebih mendalam lagi, bermimpi nak bertutur dengan fasih, membaca baris dengan betul. Tu lah dulu kelas Yazid asyik ponteng je, latihan pun asyik tak buat. Bila dah grad tiba-tiba rasa nak belajar balik.

Alhamdulillah, kawan aku Abdul Qayyum, dia yang banyak motivasi aku untuk belajar bahasa Arab, beri aku web ni

http://www.lqtoronto.com/

Boleh download buku Bahasa Arab, dengan rakaman video kuliah. Buku ini silibus Madinah untuk budak-budak yang bahasa pertuturan bukan B. Arab. Mula dengan buku 1 yang sangat asas, macam belajar form 1 dahulu. Aku sekarang sedang dok rajin download dan tonton video untuk buku 2. Semalam tonton video DVD 1 bahagian 1 tentang huruf inna, isim inna dan khabar inna dan 'adik beradik inna' seperti laalla, anna, dan sebagainya.

Aku sangat cadangkan sahabat-sahabat masuk web ini, download buku latihan, dan tonton video. Insya-allah faham. Video dan audio dalam English. :)

Yang aku nampak point dia, nak belajar Arab, nak masuk isim inna ke apa, pastikan isu mubtada' (subjek) dan khabar (predikat) dah okey dan faham. Kalau tak celaru, jadi elok mula buku satu.

Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment